torsdag, oktober 06, 2005

50020160

Idag har jag hittat en magisk trappa.

Idag har jag tagit femtio bilder av tåg.
[Vi träffade en sorglig karaktär som liknade Stig Helmer. Han blev nostalgisk och berättade att han hade varit med och startat Vasa fotoklubb. Sedan frågade han om vi hade en digitalkamera och om den hade färg. Aj.]

Idag har jag beslutit mig för att stjäla en ny version av photoshop.
[Det är lite av en morlisk skyldighet att stjäla. Ju fler hål det ekonomiska systemet har, desto bättre.]

Idag har jag konstaterat att den svenska kulturjournalisteliten skrämmande ofta har samma ambitionsnivå i sina bloggar som L. Back.
[Jag hade väntat mig mer. Men jag har hittat bookmarks. Och RSS feeds av intresse. Och ordet "klasshat", som får mig att fnissa.]

Idag har jag öppnat dörrar. Med el. Och jag gillade det.

Ironiskt: top girls storyn, mer om den