onsdag, april 27, 2005

dagens ord är virus

Kan man sprida en smitta via massmedier? Infopest?
Såg Requiem for a dream igår (äntligen). Sov två timmar före, steg upp för att kolla, och blev rätt så besviken. Slutet var det enda intressanta. Hade nästan sommnat och blev riktigt illamående av slutspasmen. Alla teman sköt på varandra. Hade svårt att somna efteråt. Nåt sjukt fanns kvar i kroppen.
Lite samma känsla idag. Väldigt slut. Infohypad. Arbete. Stress. Och så imploderar allt förvånande. Har tid att blogga på jobbet.
Men samma känsla finns där. Det är som om mitt hjärta håller på att säckna ihop för att det inte klarar av att tolka digitala signaler.
Kan man sprida en smitta?
Jag blir allt mer övertygad. Någon har lämnat en avklippt nagel på min plats.
Elektriciteten strömmar vilt genom kroppen. Strindberg frustar över min axel och överlämnar personligen dagens spam:

"But I am too ignorant to take advantage of your kind offer. Then, replied the Demon, I will myself suggest the gifts, and they will be of such a character that the Earth people will learn the possibilities that lie before them and be encouraged to work more intelligently and to persevere in mastering those natural and simple laws which control electricity For one of the greatest errors they now labor under is that electricity is complicated and hard to understand"

Etermedier.
Jag försöker göra fysiska saker men framgången är begränsad. Jag ser oanade mängder sömn vid horisonten.
The word is a virus. Amen.