torsdag, november 04, 2004

Fyra år till med Bush

Resultatet är klart och har hunnit snurra en stund där uppe. Det blir fyra år till med Bush. Är världen besviken? Ja. Är jag besviken? Nej. Jag ser faktiskt fram emot fyra år till (det gör en Kaj också har jag hört). Världen skulle vara så mycket tråkigare utan Bush. Jag vill dessutom påpeka att jag inte är ironiskt. Jag menar det faktiskt. Jag är trött på tänka som man ska tänka.

Vad skulle ha hänt med alla dokumentärer om Bush om Kerry vann? Totalt oanvändbara. Stackars filmare som spenderat dag och natt med att avslöja honom.

Hur skulle det kännas när alla aktivister till slut måste vända sig mot Kerry? Det skulle helt enkelt inte ha varit samma sak.

Aldrig mer skulle man ha fått lyssna på salva efter salva av antiamerikanskt hat. Ingen skulle jämföra Kerry med Hitler. Det är så underbart hur naiva människor kan vara så fort de får tillfälle att upphöja sig själva. Länge leve Europa!

Okej, jag medger att Kerry var min kandidat. Det är ju en självklarhet. Jag satt uppe och kved när procent efter procent blev färdigräknad i Ohio utan att Kerry tog in försprånget. Min poäng är på ett ungefär att jag trivs i det geopolitiska läge vi befinner oss i. Man kunde kanske byta ut "geopolitiska läge" mot "tankekonstruktioner" eller nåt. Det är något neurotiskt över världen. Och jag gillar det.